beneficiile sportului

Beneficiile sportului

Scris de: Mirela Pârv

Timp de citire: 2-4 minute

 

Lumea cercetătorilor este tot mai interesată de beneficiile sportului aduse organismului nostru. Cele mai recente studii ne asigură în mod categoric că nicio parte a trupului nostru nu este static.

Dacă ne mișcăm suficient mușchii se modifică și cresc, la fel și mintea noastră. Creierul inițiază mișcarea, creierul se reface prin mișcare pentru că se nasc celule noi, vase de sânge înmuguresc. Același proces acționează în tot organismul. Fiecare celulă din corpul nostru este influențată de mișcare, însuși AND-ul nostru se modifică.

Practicarea unui sport ne ajută pentru că are un impact psihologic și biologic pozitiv ulterior.

 

Așadar faceți mișcare!

 

Cercetările din domeniul mișcării evidențiază o importanța crescânda a faptului că lipsa de activitate este nenaturală și de neînțeles corpului omenesc.

Nu trebuie să fim sportivi ca să ne dorim să facem mișcare. Trebuie doar să ne ascultăm vocea interioară, vocea corpului care spune “hai să ne mișcăm” și să conștientizăm beneficiile sportului.

 

Corpul își dorește mișcare. Ascultă-l!

 

Alte obiective cărora cercetătorii le acordă o importanță deosebită în ultimul timp, este legătura dintre sport și dispozițiile noastre / a stării de bine psihologice.

Concluziile unui  sondaj efectuat pe 175850 de persoane care făceau sport moderat, sunt că aceștia au mai puține zile “de boală”  într-o lună – descrise ca zile în care s-au simțit obosiți, nefericiți, bolnavi, anxioși, suferinzi sau pur și simplu indispuși, comparativ cu cei care nu făceau sport deloc. Cei care nu făceau mișcare deloc, au declarat cel puțin 14 zile/luna  în care s-au simțit fără putere.

Alergatul, deja, se știe că produce endorfine, iar cardio elimină foarte mult din riscul unui atac de cord sau boli ale vaselor de sânge. Mergând însă dincolo de aceste motive științifice, exercițiile fizice îți pot schimba viața. Îți creste nivelul stimei de sine, creierul se simte extraordinar pentru că este mai bine oxigenat, iar energia ta este din ce în ce mai multă.

Un tonus muscular bun si un sistem cardiovascular sănătos sunt esențiale pentru oricine, firește. Lipsa exercițiului fizic duce la o apatie interioară care subminează vigilența și atenția. Exercițiul eliberează substanțe în creier, care sunt necesare pentru stabilitatea dispoziției, pentru motivație și atenție și, pe termen lung, mărește eficiența aparatului chimic care produce acele substanțe.

Știința nu a reușit până acum să demonstreze de ”câtă mișcare” este nevoie pentru ca o persoană să fie sănătoasă fizic și psihic, însă o concluzie științifică este că “știința și bunul simt ne spun că fără nicio îndoială, nu este sănătos să stăm și să fim sedentari toată ziua”- (dr. William Haskell, Universitatea Stanford).

Sănătatea, o formă fizică bună sau performanțele sportive, sunt obiective diferite a fiecăruia dintre noi. Noi decidem cât de mult suntem dispuși să facem pentru a ne atinge propriile standarde.

 

Cu cât ești mai sănătos din punct de vedere fizic, cu atât mai multă energie o să ai și o să îți fie mai ușor să rămâi concentrat de-a lungul unei zile.

Așa ca dați-i drumul!

Faceți sport!

Mirela Pârv
Add Comment
Name*
Email*
Website