intarirea sistemului imunitar

Întărirea sistemului imunitar

Scris de: Dynamic Studio
Timp de citire: 4 minute

 

Ce este imunitatea?

Imunitatea reprezintă însușirea organismului vegetal, animal și uman de a opune rezistență în fața activității microbilor și a substanțelor toxice.
Sistemul imunitar are două componente:

– una înnăscută, protecția naturală cu care ne naștem;

– una dobândită pe parcursul vieții, pe măsură ce suntem expuși la boli.

 

Sfaturi pentru întărirea sistemului imunitar

Dieta echilibrată, un program de somn normal și sportul sunt puncte esențiale atunci când vine vorba de un sistem imunitar puternic și o viață cât mai longevivă, în contextul actual referindu-ne la protecția împotriva coronavirus. (Covid-19)
Pe scara imunității, o treaptă se află la nivelul stomacului, ceea ce înseamnă că imunitatea crește prin prisma calității alimentelor pe care le consumăm. Putem considera nutrienții pe care îi luăm din alimente arme indispensabile în lupta cu patogenul. (microbi, virusuri, paraziți, prioni)

În rândurile următoare avem câteva sfaturi pe care le poți urma pentru întărirea sistemului imunitar:

  • Bea un pahar de apă călduță împreună cu sucul unei jumătăți de lămâie, imediat cum te trezești. (Hidratarea este importantă deoarece ajută la buna funcționare a rinichilor care vor elimina toxinele din organism.)
  • Consumă suplimente nutritive ca o completare a alimentației tale:

probiotice (ajută la menținerea unei stări bune de sănătate și la întărirea sistemului imunitar)
echinaceea (menține numărul și activitatea normală a celulelor sistemului imunitar)
ginsengul (menține capacitatea de adaptare a organismului la factori de stres fizic și psihic; susține întărirea sistemului imunitar)
vitaminele sau complexele sunt un boost bun pentru sistemul imunitar (Vitamina E, B6, A, D, Acidul folic, Seleniu, Zinc, Fier) (Sursa: Secom)

  • Consumă alimente care ajută la întărirea sistemului imunitar. (iaurtul și lactatele fermentate, migdalele, spanacul, broccoli, varza, usturoiul, ghimbirul, ardeiul gras, portocalele, pepenele roșu etc.)
  • Fă sport cât de des poți! În general, după 10 – 15 minute de antrenament moderat și continuu, creierul începe să elibereze endorfine, responsabile pentru buna dispoziție.

 

Rolul sportului în întărirea sistemului imunitar

Antrenamentele solidifică inima, care astfel va avea forță pentru a pompa mai mult sânge în corp, iar celulele vor circula cu o viteză mai mare. În consecință, acestea vor avea o capacitate mai mare de a detecta intrușii (precum gripa, Covid-19 etc.) infiltrați în organism.

De asemena, un plus evident al mișcării este dat de faptul că reușim să eliminăm toxinele din organism și automat suntem mai puțin predispuși bolilor.

Deși evenimentele actuale ne recomandă izolarea la domiciliu, nu trebuie să neglijăm sportul. Alocând în mod regulat timp pentru sport și antrenamente, ne consolidăm totodată și un status mintal mult mai integru, ajutându-ne să trecem mai ușor peste această perioadă. Așadar, recomandăm cu încredere sportul în casă, ca soluție de moment, un antrenor personal bun fiind capabil să îți găsească exercițiile potrivite. Noi am apelat deja la această soluție, introducând de curând ANTRENAMENTE ACASĂ – ONLINE pentru persoanele care nu vor să se expună în această perioadă.

 

#SPORTINCARANTINA

 

 

Dynamic Studio
Add Comment
Name*
Email*
Website